Slik låner du til dine oppussingsprosjekter

Jakten på drømmeboligen får stadig flere til å legge sjel, hjerte og penger i oppussing. Langt fra alle har imidlertid kapitalen som skal til for å gjøre drømmen til virkelighet.

– Men det finnes forbrukslån som passer for alle, uansett hverdagsøkonomi, sier Janet Jokinen, spesialist på forbrukslån hos Nordax Bank.

Sommer, sol og – ambisiøse oppussingsprosjekter. Det blir stadig vanligere at nordmenn ruller bort solstolen og i stedet skyter inn kapital i det forsømte baderommet, til å ruste opp hytta eller bygge ny veranda.

Problemet er bare at oppussing selvsagt koster penger – og at størrelsen på sparekontoen ikke alltid matcher budsjettet.

Da kan et forbrukslån være et alternativ.

20–25 % av kundene våre bruker de utbetalte pengene til oppussing, sier Janet Jokinen, spesialist på forbrukslån hos Nordax Bank.

Hos Nordax kan man søke om forbrukslån på mellom 10 000 og en halv million kroner. Uansett beløp foretar Nordax Bank en grundig og ærlig vurdering av personens situasjon, slik at han eller hun føler seg trygg gjennom hele låneprosessen.

Janet_artikel.jpg
Janet Jokinen, Privatlånespecialist på Nordax

 

– Når man vurderer å ta opp et forbrukslån, er det viktig at man tenker gjennom situasjonen sin og hvordan det vil påvirke økonomien i hverdagen. Mange kunder velger for eksempel å ta opp et lån med litt lengre tilbakebetalingstid for å holde de faste månedsutgiftene nede, men velger senere å betale raskere tilbake når de har rom for det, sier Janet Jokinen.

– Hvis man ikke føler at tilbudet passer ens egne behov og økonomi, kan vi for eksempel justere låneavtalen med en annen tilbakebetalingstid eller korrigere beløpet. Vi prøver å tilpasse tilbudet slik at man får et lån som passer hverdagsøkonomien.

I en verden som blir stadig mer digitalisert, unngår Nordax Bank papir og vanlig post for å kunne fokusere på så enkle prosesser som mulig, noe kundene setter pris på.

– Å henge med på digitaliseringsreisen er en hygienefaktor for oss; mange kunder forventer at man skal kunne håndtere alt elektronisk. Samtidig er det viktig å være tilgjengelige også på andre måter, å se det menneskelige perspektivet og ta oss tid for dem som ønsker å bli kontaktet på telefon i stedet, sier Janet Jokinen.

Nettopp tilgjengeligheten og servicetanken har bidratt til at Nordax Bank havner høyt oppe i ulike kundetilfredshetsundersøkelser.

– Vi er opptatt av at kundene skal få den beste løsningen, uansett om de skal kjøpe bolig eller pusse opp. Vi ønsker rett og slett å være der for kunden når livet har mest å tilby, avslutter Janet Jokinen.


Les mer om våre oppussningslån


Emneknagger: Personlig økonomi
Kopier lenke: