Oppdatering av kundeinformasjon
For våre kunders informasjon har vi under desember måned 2022 sent ut påminnelse om oppdatering av kundeinformasjon for respektive konto hos oss på Nordax via sms og i visse tilfeller epost. Dette kommer vi fortsette gjøre løpende i et par måneder nå i begynnelsen av 2023. Vennligst logg inn på mine sider for å få tilgang til skjema gjeldende oppdatert kundeinformasjon. Ytterligere informasjon sees under FAQ.
Nåværende kunde
Vi ønsker at du som kunde skal føle deg trygg og velinformert. Har du spørsmål er vi alltid bare en telefonsamtale unna.
Vanlige ærender for deg som har et lån eller sparer hos oss

Låne mer
Tilleggslån forbrukslån
Har du betalt lånet ditt hos oss til avtalt tid, tilbyr vi deg å søke enkelt for å utvide ditt eksisterende lån. Du betaler ingen etableringsgebyr og kan søke om et totalt lånebeløp på kr 600.000, inkludert ditt eksisterende lån hos oss.
Søk om tilleggslån for forbrukslån
Tilleggslån boliglån
Du kan enkelt søke om å øke ditt eksisterende boliglån hos oss. Minste lånebeløp er kr 100.000 og vi forutsetter at du har betalt terminbeløpene for det eksisterende lånet til rett tid. For å kunne søke om ditt første tilleggslån, må det ha gått 6 måneder siden utbetaling av det eksisterende lånet.

Betalingsfri måned
Store utgifter har en tendens til å komme samtidig. Da kan det være bra å vite at du har muligheten til å søke om tre betalingsfrie måneder per år dersom du har et forbrukslån hos oss (gjelder ikke boliglån).
Når du tar en betalingsfri måned kommer din restgjeld til å øke noe, ettersom renter og avdrag blir lagt til restgjelden. Ditt månedsbeløp vil også øke noe for at du skal kunne betale av hele lånet på samme nedbetalingstid. For å benytte deg av en betalingsfri måned behøver du å ha betalt dine tre siste månedsbetalinger i tid og det er ikke mulig å ha tre betalingsfrie måneder sammenhengende.

Avtalegiro
Avtalegiro forsikrer deg om at dine betalinger alltid blir betalt i tide. Vi trekker det avtalte beløpet fra din konto den 28. hver måned. Om den dagen faller på en helligdag foretas trekket på nærmeste hverdag før den 28. Skulle det av noen anledning ikke fungere å trekke penger fra din konto, informerer vi deg umiddelbart slik du kan overholde betalingsfristen. Du kan kontakte din hoved bank direkte dersom du vil opprette Avtalegiro.

Innskudd
Innskudd gjøres til vårt bankkontonummer 6005.06.03523 med ditt Nordax kontonummer som KID-nummer. Ditt Nordax kontonummer finner du når du logger inn på Mine sider. Det finnes også på ditt kontobevis og annen korrespondanse. Du kan sette inn beløp opptil 5.000.000 kroner hos oss. Bekreftelse på innskudd ser du på Mine sider.
Innskuddsgarantien garanterer for de penger du har satt inn, inklusive renten fram til garantien utløses. Din erstatning vil maksimalt være SEK 1.050.000. Pengene utbetales av Riksgälden innen 7 arbeidsdager fra innskuddsgarantien inntrådte.

Uttak
Du kan enkelt gjøre uttak på ved å logge inn på Mine Sider. Om du har flere konti hos oss, kan du der også overføre penger mellom dem.
Har du ikke bank ID fyller du ut blanketten og får den hjemsendt for signering. Bor du i utlandet og ikke har BankID må du laste ned blanketten nedenfor og sende det signert til oss. Legg ved kopi av gyldig legitimasjon som førerkort, bankkort eller pass om du ikke har sendt dette til oss tidligere.
Pengene vil normalt være tilgjengelig på oppgitt utbetalingskontonummer innen fire bankdager fra vi har mottatt et korrekt utfylt skjema.

Endre konto for utbetalinger
Vil du endre kontoen for kommende utbetalinger, sender du blanketten til oss. Legg ved kopi av gyldig legitimasjon som førerkort, bankkort eller pass om du ikke har sendt dette til oss tidligere.
Når endringen er gjort sender vi deg en bekreftelse. Om du endrer din konto i sammenheng med at du foretar uttak eller avslutter kontoen, kan det gå noen ekstra dager innen utbetalingen blir gjort.
Send blanketten til
Nordax Bank AB
Innskudd
Svarsending 9951
0098 Oslo

Informasjon om saldo og rente
På Mine sider kan du enkelt følge utviklingen av egne innskudd.
Senest i midten av februar sender vi deg årsoppgave for foregående år. Nordax gir opplysninger om saldo og opptjente renter til skattemyndighetene i Sverige og Norge. På den måten kommer innskuddet ditt automatisk opp på din skattemelding.
Har du ikke BankID og ønsker kontoutskrift, ring oss eller send en e-post till spar@nordax.no. Aktuell rente og rentehistorikk finner du nedenfor.

Avslutte din konto
Avslutte kontoen gjør du enkelt ved å signere blanketten under med BankID. Vi sender deg link med instrukser i løpet av noen minutter. Linken er gyldig i en uke.
Har du ikke BankID fyller du ut blanketten og får den hjemsendt for signering. Bor du utenlands og ikke har BankID må du laste ned blanketten nedenfor. Legg ved kopi av gyldig legitimasjon som førerkort, bankkort eller pass om du ikke har sendt det til oss tidligere.
Når kontoen avsluttes vil saldo inklusive påløpte renter utbetales. Vi sender en bekreftelse via post og overfører pengene innen fire bankdager fra vi har mottatt en korrekt utfylt blankett.
Fyll ut blanketten for avslut fastrentekonto